က်န္းမာေရးနဲ႔ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

ဒီဘေလာ့ခ္ထဲကစာေတြကို တျခားေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ့္ခြင့္ျပဳခ်က္မပါဘဲ ကူးယူျပီး မတင္ဘို႔ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

က်န္းမာေရး နဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက
• ျဖစ္တဲ့သူရဲ႕ အသက္၊ က်ား-မ ေျပာပါ။ ေရာဂါလကၡဏာ ၁-၂-၃။ တခုတိုင္းက ဘယ္ေလာက္ ၾကာျပီ။
• လိုအပ္ရင္ က်န္းမာေရးရာဇဝင္၊ ဓါတ္မွန္၊ (အာလ္ထြာေဆာင္း)၊ ေဆးစစ္ခ်က္၊ လိုအပ္ရင္ အိမ္ေထာင္၊ ကေလး၊ ရွိ-မရွိ။ ေနတဲ့တိုင္းျပည္၊ ျမိဳ႕ထည့္ေရးပါ။ လူနာမည္၊ ေနရပ္လိပ္စာအတိအက် ကိစၥမရွိပါ။
• ေဆးနာမည္ေရးရင္ Trade name ကုမၸဏီကေပးတဲ့နာမည္သာမက Generic name ေဆးနာမည္ ထည့္ေရးပါ။
• ေဆးစာ၊ ေဆးစစ္ခ်က္၊ ေဝဒနာေတြကို စကန္လုပ္ျပီးျဖစ္ျဖစ္၊ ဓါတ္ပံုရိုက္လို႔ျဖစ္ျဖစ္ ပို႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဓါတ္ပံုကို ခြင့္မယူဘဲ အသံုးမခ်ပါ။
• အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာေမးခြန္းေတြကို Facebook ကေန မေမးပါနဲ႔ မေျဖပါ။ တိုက္ရိုက္သာေမးပါ။
• အီးေမးလ္ အခက္အခဲရွိလို႔ Facebook message မွာျဖစ္ျဖစ္ Chat box မွာျဖစ္ျဖစ္ေရးရင္လဲ အားသလား၊ ေမးလို႔ရလား ေရးမေနဘဲ၊ တခါတည္း ေမးခြန္းသာေရးလိုက္ပါ။
• Facebook Comment ကေနေမးတာ-ေျဖတာ အဆင္မေျပပါ။
စာရွည္ေရးမရပါ။ သူမ်ားေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
• နာမ္စားသံုးတာမွာ ကိုယ္ကိုယ္ကို ‘သား’၊ ‘သမီး’ လို႔ သံုးရင္ ေမးတဲ့သူရဲ႕ သားသမီးလား ထင္မွတ္မွားႏိုင္တာသတိျပဳပါ။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဘေလာ့ခ္ နဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ အေမး-အေျဖေတြကိုသံုးတဲ့အခါ ေမးတဲ့သူရဲ႕ ကိုယ္ေရး အခ်က္အလက္ေတြ မပါေစရပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ Time zone မတူတာေရာ၊ အသံထြက္ လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ Viber မရွိပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ ဖုန္း-ဗီဒီယို အဆင္မေျပပါ။ Skype ကိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မိသားစုအတြက္သာသံုးပါတယ္။
drswe01@gmail.com ကို (အီးေမးလ္) ပို႔ပါ။

(ဘေလာ့ခ္) ေတြထဲ ဝင္ဖတ္ဘို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။
- http://dts-medicaleducation.blogspot.in/ ေဆးပညာစာမ်ား
- http://yamuna-online-clinic.blogspot.in ယမုန္နာ ေဆးခန္း
- http://my-sayawun-life.blogspot.in/ ဆရာဝန္ဘဝ အမွတ္ရတာေတြ
- http://dts-political-page.blogspot.in/ ႏိုင္ငံေရး စာမ်က္ႏွာ
- http://www.facebook.com/pages/Dr-Tint-Swe/490031307758025?skip_nax_wizard=true ေဖ့စ္ဘြတ္
- https://tintswe.wordpress.com/ Dr. Tint Swe ေဒါက္တာတင့္ေဆြ ေဆးပညာစာမ်ား

Tuesday, April 10, 2012

Wrinkles မ်က္ႏွာ အေရးအေၾကာင္းေတြ သက္သာခ်င္ရင္

Ways to Reduce Wrinkles မ်က္ႏွာ အေရးအေၾကာင္းေတြ သက္သာခ်င္ရင္
1. Sleep On Your Back ပက္လက္အိပ္ပါ
American Academy of Dermatology အေမရိကန္ အေရျပား အကယ္ဒမီရဲ႕ အဆိုအရ ညစဥ္ညတိုင္း အေနအထားတခုမွာ ဆက္တိုက္အိပ္ရင္ Sleep lines အိပ္ေရး-စဥ္းေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေစတယ္။ ေဘးတဖက္ေစာင္းအိပ္ရင္လဲ ပါးနဲ႔ ေမးေတြမွာ အေရးအေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေစတယ္။ မ်က္ႏွာေမွာက္ရက္ အိပ္ျပန္ရင္လဲ မ်က္ေမွာင္ကုပ္သလို ျဖစ္လာမယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိပ္ရင္ ပက္လက္သာအိပ္ပါ။

2. Eat More Fish ငါးစားေပးပါ
အထူးသျဖင့္ Salmon (ေဆာ္လမြန္) ငါးစားပါ။ Cold-water fish ေရေအးရာမွာေနတဲ့ငါးမ်ိဳး ဥပမာ ဥေရာပ ေျမာက္ပိုင္း ပင္လယ္ျပင္ေနငါးေတြကို စားသံုးသင့္တယ္။ အဆီနည္းျပီး ပရိုတင္း ၾကြယ္ဝတာသာမက နာမည္ၾကီး (အိုမီဂါ-သရီး) ပါတယ္။ (အိုမီဂါ-သရီး) ေရးထားပါတယ္။

3. Don't Squint မ်က္ေမွာင္မကုပ္ပါနဲ႔
အနီမံႈေနလို႔ စာဖတ္တာမွာ လိုအပ္ရင္ မ်က္မွန္တပ္ပါ။

4. Slather On Alpha-hydroxy Acids (AHAs) အေရျပား (ခရင္မ္) လိမ္းေပးပါ
သဘာဝ သစ္သီးကရတဲ့ Natural fruit acids ေတြက အေရျပား မ်က္ႏွာျပင္အေပၚလႊာက ပ်က္စီး-ေသဆံုးသြားတဲ့ (ဆဲလ္) ေတြကို ျမန္ျမန္ရွင္းေပးတယ္။

5. Trade Coffee for Cocoa ေကာ္ဖီ မေသာက္ဘဲ (ကိုကိုး) ေသာက္ပါ
၂ဝဝ၆ Journal of Nutrition အာဟာရဂ်ာနယ္မွာ ေရးထားတယ္။ (ကိုကိုး) ထဲမွာ ပါတဲ့ Epicatchin နဲ႔ Catechin ဓါတ္ေတြက အေရျပားကို ေနေလာင္တာကေန ကာကြယ္မႈေပးတယ္။

6. Don't Over-Wash Your Face မ်က္ႏွာ ခဏခဏမသစ္ပါနဲ႔
University of Maryland Medical Center ေမရီလင္း တကၠသိုလ္ ေဆးပညာဌာနအဆိုအရ ေရပိုက္ကလာတဲ့ေရကေန အေရျပားကို အကာကြယ္ေပးေနတဲ့ Natural barrier oils and Moisture သဘာဝအဆီနဲ႔ အစိုဓါတ္ကို ပ်က္စီးေစတယ္။ မ်က္ႏွာကို ခဏခဏမသစ္ပါနဲ႔။ ဆပ္ျပာမွာ Skin-protecting moisturizers အေရျပားစိုစြပ္ေစတာ ပါတာသံုးပါ။ ဆပ္ျပာအစား Facial cleanser ကို သံုးႏိုင္ပါတယ္။

7. Topical Vitamin C ဗီတာမင္ (စီ) လိမ္းေပးပါ
Tulane University (တူလိန္း) တကၠသိုလ္ ေလ့လာမႈအရ ဗီတာမင္ (စီ) က Collagen (ကိုလာဂ်င္) ထုတ္လုပ္ေပးတာကို အားေပးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေရျပားကို UVA နဲ႔ UVB rays ေရာင္ျခည္ေတြရဲ႕ ထိခိုက္မႈကေန အကာကြယ္ေပးတယ္။ Pigmentation အစက္အေပ်ာက္ ျဖစ္မွာကို နည္းေစတယ္။ Inflammatory skin conditions အေရျပားေရာင္ေနတာ ျမန္ျမန္ သက္သာေစတယ္။

8. Eat More Soy ပဲပုပ္စားေပးပါ
ေနေရာင္ေၾကာင့္ ထိခိုက္မႈကေန ကာကြယ္ႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆရတယ္။ European Journal of Nutrition ဥေရာပ အာဟာရဂ်ာနယ္ အဆိုအရ Soy-based supplement ပဲပုတ္နဲ႔လုပ္တဲ့အစာေတြထဲမွာ Vitamins ဗီတာမင္ေတြ၊ Fish protein ငါးကရတဲ့ (ပရိုတင္း)၊ ေနာက္ျပီး Extracts from white tea, Grapeseed and Tomato အသီးအႏွံေတြကေန ထုတ္တာေတြ ပါတယ္။ ၆ လတာ စားသံုးရင္ အေရျပား သိသိသာသာ ေကာင္းလာတယ္။

9. Practice Good Skin Care Basics အေရျပားယုယမႈလုပ္ပါ
- Avoid the sun ေနေရာင္ကို ေရွာင္ပါ။
- Wear sunscreen (ဆန္း-စခရင္မ္) သံုးပါ။
- Use moisturizer (မြိဳက္ခ်ာရာ) သံုးပါ။
- Don't smoke ေဆးလိပ္ မေသာက္ပါနဲ႔။

Dr. တင့္ေဆြ
၁ဝ-၄-၂ဝ၁၂